Πώς θα κρατήσεις νεανικό το μυαλό σου μέχρι τα βαθιά γεράματα;

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ

  • 19
    Shares

Την επιστημονική άποψη που επικρατούσε παλαιότερα και έλεγε ότι με τα χρόνια συρρικνώνεται ως και 12% η μάζα του εγκεφάλου στα ηλικιωμένα άτομα, ξέχασέ τη. Τώρα οι νευροεπιστήμονες δηλώνουν ρητά και κατηγορηματικά ότι η διαδικασία της νευρογένεσης, που παρατηρείται συνήθως στον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, μπορεί να συνεχιστεί και κατά την ενήλικη ζωή και έως τα βαθιά γεράματα!

Οι νευροεπιστήμονες γνωρίζουν πλέον ότι δεν γεννιόμαστε και πεθαίνουμε με τα ίδια ή και λιγότερα νευρικά κύτταρα, αλλά τουλάχιστον σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου (όπως ο ιππόκαμπος, ο οποίος σχετίζεται με το συναίσθημα και τη μνήμη) η γένεση νέων νευρικών κυττάρων συνεχίζεται καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής. Τα κύτταρα αυτά δημιουργούνται σε όλους, υπό φυσιολογικές συνθήκες, από εφεδρείες εμβρυικών κυττάρων (νευρικά βλαστοκύτταρα).

Ο εγκέφαλος θέλει τα δύσκολα

Όμως έτσι όπως γεννώνται αυτά τα νέα νευρικά κύτταρα, έτσι χάνονται στην πορεία της ζωής. Γιατί; Διότι παύουμε να αποκτάμε νέες δεξιότητες, λένε οι ειδικοί. Για να τα σώσουμε, πρέπει να επιδιώκουμε να μαθαίνουμε καινούργια πράγματα που έχουν κάποιο βαθμό δυσκολίας και μάλιστα με αργό ρυθμό, υπογραμμίζουν. Πρέπει δηλαδή ο εγκέφαλός μας να επεξεργάζεται πληροφορίες και να έχει νέες εμπειρίες, έτσι ώστε να χρειαστεί  αυτά τα νέα νευρικά κύτταρα και τελικά να τα χρησιμοποιήσει.

Τα κύτταρα αυτά επιβιώνουν για μήνες ή και χρόνια και ενσωματώνονται πλήρως στο υπάρχον δίκτυο νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου μας.

Το τρίπτυχο της πνευματικής νιότης

Οι νευροεπιστήμονες, αφού ταλαντεύτηκαν στο κατά πόσο τα πνευματικά παιχνίδια βοηθούν να διατηρείται ο εγκέφαλος σε καλή κατάσταση, αποφάνθηκαν τελικά ότι το τρίπτυχο καλή διατροφή (και όταν λέμε καλή, εννοούμε πάντα τη μεσογειακή) – ήπια σωματική άσκηση (ευεργετικό και το 20λεπτο καθημερινό περπάτημα) – απόκτηση νέων δεξιοτήτων μπορεί να κάνει το θαύμα.

Εκπαιδεύετε ασταμάτητα το μυαλό σας, υποστηρίζουν. Υιοθετήστε τη θετική σκέψη και μάθετε καινούργια πράγματα που μπορούν να βάλουν σε εγρήγορση τον εγκέφαλό σας, να βελτιώσουν τη μνήμη σας και να σας κρατήσουν σε καλή νοητική κατάσταση για πολλά χρόνια.

Μερικές ιδέες πνευματικής αναζωογόνησης:

Ασχολήσου συστηματικά με ένα πνευματικό παιχνίδι ή ένα πολύπλοκο χόμπι (φωτογραφία, κατασκευές, μοντελισμός κ.ά).

Εντρύφησε στις νέες τεχνολογίες (το σερφάρισμα στο διαδίκτυο και η συνεχής αναζήτηση πληροφοριών θα σε βοηθήσουν αφάνταστα).

Κάνε συχνά βόλτες με έντονο βήμα.

Ενσωμάτωσε στη διατροφή σου τα ω3 λιπαρά.

Φρόντισε να κοιμάσαι αρκετά.

Βάλε το χιούμορ στη ζωή σου (και φρόντισε στη συνέχεια να μην το ξαναβγάλεις).


  • 19
    Shares
Αν θέλεις να λύσεις κι άλλες Απορίες και να μάθεις Αλήθειες, κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook