Καταναλώνουμε, κατά μέσο όρο, περισσότερα από 10 κιλά ζάχαρη τον χρόνο. Σου φαίνεται απίστευτη ποσότητα; Και όμως δεν είναι. Σκέψου ότι ακόμα και αν δεν την τρώμε απευθείας, την προσλαμβάνουμε μέσω μιας μεγάλης ποικιλίας επεξεργασμένων τροφίμων που την περιέχουν στη σύστασή τους.

Ποια τρόφιμα εμπλουτίζονται με ζάχαρη

Εκτός από τα γλυκά, αρκετή ποσότητα ζάχαρης περιέχουν:

Πολλά συσκευασμένα ψωμιά, που έχουν γλυκιά γεύση (μπορεί να φας ως και ένα κουταλάκι ζάχαρη σε κάθε φέτα!).

Γιαούρτια. Όχι μόνο αυτά που είναι εμπλουτισμένα με γλυκαντικά και φρούτα αλλά και κάποια σκέτα και μάλιστα με χαμηλά λιπαρά, για να αποκτήσουν καλύτερη γεύση. Είναι απίστευτο, αλλά ένα γιαούρτι 150 γραμμαρίων με 0% λιπαρά μπορεί να περιέχει ως και 20 γραμμάρια ζάχαρη, δηλαδή πέντε κουταλάκια του γλυκού!

Ντοματοχυμοί (η ζάχαρη χρησιμοποιείται προκειμένου να εξουδετερωθεί η οξύτητα του λαχανικού).

Λαχανικά σε κονσέρβα (για να γίνουν πιο εύγευστα, αλλά και για να διατηρηθούν περισσότερο).

Έτοιμες κρεμώδεις σάλτσες (ντρέσινγκ) –  κυρίως όσες έχουν βασικό συστατικό τους τη μαγιονέζα.

Μπάρες δημητριακών (για να είναι πιο εύγευστες).

Καλύτερα τα σπιτικά

Και αυτά είναι μόνο μερικά από τα κρυφά «ζαχαρωμένα» τρόφιμα. Αν δεν θέλεις να τρως ζάχαρη εν αγνοία σου, τότε καλό είναι να παρασκευάζεις όσες τροφές μπορείς στην κουζίνα σου με αγνά υλικά. Και όταν χρειάζεται να τις αγοράζεις έτοιμες, φρόντισε να διαβάζεις τις ετικέτες και να διαλέγεις αυτές με τη μικρότερη ποσότητα ζάχαρης στα συστατικά τους.

[Φωτό: © Depositphotos.com]

Αν θέλεις να λύσεις κι άλλες απορίες, κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook