Ποιος είναι ο καθρέφτης της χαράς;

Φαίνεται ότι έχουμε μεγάλη ανάγκη από βελτίωση της ψυχικής μας διάθεσης, έστω και με τεχνητό τρόπο. Και η τεχνολογία δείχνει ότι μπορεί να βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση. Πώς; Κατασκευάζοντας καθρέφτες της χαράς, που μας δείχνουν χαμογελαστούς και ευδιάθετους, ακόμα και όταν δεν είμαστε.

Έναν τέτοιο καθρέφτη έφτιαξαν Ιάπωνες, προκειμένου να βοηθήσουν όποιον είναι κακοδιάθετος (ιδιαίτερα κατά το πρωινό ξύπνημα) να αισθανθεί καλύτερα αντικρίζοντας μια πιο χαρούμενη εικόνα του εαυτού του.

Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, κάνε με Τζοκόντα

Ο συγκεκριμένος καθρέφτης – που ψεύδεται για καλό σκοπό – είναι εφεύρεση ερευνητών από το τμήμα Πληροφορικής και Τεχνολογίας του πανεπιστημίου του Τόκιο (Cyber Interface Lab). Είναι επίσης βραβευμένος (Good Design Award 2013). Στην ουσία πρόκειται για μια οθόνη που συνδυάζεται με κάμερα, η οποία παρακολουθεί τις εκφράσεις του προσώπου σε πραγματικό χρόνο.

Ο ρόλος του «μαγικού» καθρέφτη είναι να αλλοιώνει ελαφρώς την έκφραση του προσώπου (τις γωνίες του στόματος, τις ρυτίδες γύρω από τα μάτια κλπ.) με τη βοήθεια λογισμικού, ώστε να δείχνει ευτυχισμένο, με ανασηκωμένα ζυγωματικά, ανυψωμένες άκρες των χειλιών και γελαστά μάτια.

Προτιμάς ευτυχία ή κατάθλιψη;

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτή η ψεύτικη εικόνα μας μπορεί να μας παρασύρει σε πραγματική ευτυχία. Γι΄ αυτό άλλωστε και ονόμασαν την εφεύρεση Πυροδοτική Αντανάκλαση (Incendiary reflection): γιατί… πυροδοτεί την ευτυχία. Ή, αντίθετα, τη δυστυχία, αν το επιδιώκει κάποιος – αφού για τους ερευνητές ήταν πανεύκολο να ετοιμάσουν επίσης τον καθρέφτη της κατάθλιψης, που σε δείχνει πιο συνοφρυωμένο και θλιμμένο από ό,τι είσαι.

Καθρέφτης – ψεύτης στα δοκιμαστήρια ρούχων

Και επειδή τίποτα δεν αφήνεται να πάει χαμένο χωρίς να αξιοποιηθεί εμπορικά, οι Ιάπωνες επιστήμονες διεύρυναν τη μελέτη τους και ανακάλυψαν ότι ο καθρέφτης τους θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει την προτίμηση των καταναλωτών σε συγκεκριμένα προϊόντα. Πώς; Τοποθετώντας τον, για παράδειγμα, μέσα σε δοκιμαστήρια, προκειμένου να πείσει τους ανθρώπους να αγοράσουν ρούχα που αλλιώς θα είχαν αγνοήσει. Διότι, όπως δηλώνουν, τα συναισθήματα των ανθρώπων μπορούν να χειραγωγηθούν.

  • 5
    Shares
Αν θέλεις να λύσεις κι άλλες Απορίες και να μάθεις Αλήθειες, κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πότε μπαίνουμε στην Τρίτη Ηλικία;

Οι ηλικίες του ανθρώπου είναι τρεις: Η νεανική, η μέση και η τρίτη ηλικία. Η νεανική είναι στα 20, η μέση στα 40 και η τρίτη στα...

Ποιοι μαγικοί σπόροι… ξεκλειδώνουν μυστικά αντιγήρανσης;

Στις Χίλιες και Μία Νύχτες η μαγική φράση "Άνοιξε, σουσάμι" ήταν αρκετή για να ανοίξει η είσοδος της σπηλιάς για τον Αλί Μπαμπά και τους 40 κλέφτες. Πίσω...

Πού πρέπει να κάθεσαι για να κλείσεις μια καλή συμφωνία;

Το μυστικό ίσως κρύβεται σε κάτι… σκληρό ή μαλακό. Πριν η σκέψη σου πάει αλλού...

Τι είναι τα Τσανάκια που τα χωρίζουμε, όταν χωρίζουμε;

Την έκφραση "Χωρίζουν τα τσανάκια τους" τη χρησιμοποιούμε συχνά για να δηλώσουμε τη λήξη μιας συμβίωσης ή συνεργασίας, χωρίς να ξέρουμε...